Intrinsic motivation vs early specialisation

„The athlete must have ownership over his or her sports experience. The goals pursued must belong to them…. They have to drive the bus, and we must be the navigator who helps them find the way. We can encourage, we can push them and hold them accountable for their ambitions and dreams, but ultimately, if it is you and not your kids in the driver’s seat, the trip will be a short one.“

John Sullivan, Changing the Game Project, „Is it wise to Specialise? p. 12

Constraints – your ideas?

In einem Facebook-Post habe ich nach Ideen für den abgebildeten Aufbau gefragt. Hier nun die Beschreibung meiner Idee:

Auflösung: In diesem Beispiel für differenzielles Lernen (Taktik- UND Technikentwicklung) durch veränderte Rahmenbedingungen war die Aufgabe folgende:

vorgezogener Aufschlag von der Midcourt-Linie (gelbe Linie quer), danach Punkt ausspielen.

Variationen:

  • Punkt im Einzelfeld ausspielen;
  • Punkt im 1/2 Einzelfeld gerade;
  • Punkt im 1/2 Einzelfeld diagonal (gelbe Linie in der Mitte);
  • Punkt im 1/2 Doppelfeld;
  • nur 1 Aufschlag;
  • unterschiedliche Bälle;
  • nur Vorhand;
  • 2. Ball muss Volley gespielt werden; ….

a blog for coaches and players