Learning needs good sleep

Surely you have players that are impatient in practice and matches. Things should happen immediately. But you are convinced that learning implicitly and differentially is sustainable and more efficient. Of course this requires the confidence of coach and player himself in his self-organization ability“.

By the coach suscribed solutions are often only short-term „false solutions“. Learning processes find place in such practice, but they are not directly stansustainably implemented generally.

Experiences from implicit or differential tasks lead to an instantly recognizable and „tangible“ wow effect (Frieder Beck): „I’ve done it!“ The processing of such eye-openers needs time and good sleep!

A new study shows what happens in the implementation of new learning experiences while sleeping and how it takes place through the formation of new connections in the brain learning. How the brain consolidates memory during deep sleep

Sie haben sicher auch Spieler*innen, die im Training ungeduldig sind. Dinge sollen dann sofort funktionieren. Sie sind aber davon überzeugt sind, dass Lernen implizit und differenziell nachhaltiger und effizienter ist. Das braucht natürlich das Vertrauen des Coaches und der Spieler*innen selber in ihre „Selbstorganisationsfähigkeit“.

Vom Coach vorgegebene Lösungen sind oft nur kurzzeitige „Scheinlösungen“. Dort sind zwar kurzzeitige Erfolge zu erkennen, sie sind in der Regel jedoch nicht nachhaltig umsetzbar.

Neue Erfahrungen der Spieler*innen im Training mit impliziten oder differenziellen Aufgabenstellungen führen nicht sofort zu den erwünschten Verbesserungen, wirken aber langfristig über unbewußte und bewußte Aha-Effekte (Frieder Beck). Die Verarbeitung solcher Lernerlebnisse braucht Zeit und guten Schlaf!

 Eine neue Studie weist nach, was bei der Umsetzung von neuen Lernerfahrungen im Schlaf passiert und wie durch die Bildung neuer Verknüpfungen im Gehirn Lernen stattfindet. How the brain consolidates memory during deep sleep.

Schreibe einen Kommentar