The frames of implicit skill acquisation

In 2007 Machar Reid, Miguel Crespo and Brandon Lay wrote an article on the acquisition of tennis skills in the Journal of Science and Medicine in Sport, in which they reviewed the state of research and current practice. They come to the conclusion, that implicit learning brings better results but a differential view on the implicit approach is necessary. This is in one point due to the fact that there can be no pure implicit learning. To rely exclusively on liberate play leads in the long term to unfavorable skills and limited tactical creativity.

Coaches therefore need the knowledge about the effective support from implicit learning. For this they should refer to „deliberate play“, in which constraints are set, which lead to implicit changes in technology and play without technical explanations by the coach. The following graphic shows examples of possible interventions (constraints) which are intended to improve the footwork and position at the service.

 

Source: Machar Reid et al. Skill acquisation in tennis: Research and current practice. In: Journal of Science and Medicine in Sport, March 2007

Machar Reid, Miguel Crespo und Brandon Lay haben 2007 im Journal of Science and Medicine in Sport einen Artikel zum Erwerb der Schlagtechnik im Tennis verfasst, in dem sie den Stand er Forschung und die allgemeine Praxis betrachten. Sie kommen zu dem Ergebnis, dass implizites Lernen bessere Ergebnisse liefert, aber dabei eine genauere Beschreibung dieses Zugangs erforderlich ist. Dies liegt zum Beispiel daran, dass es ihrer Ansicht nach kein rein implizites Lernen geben kann und sich ausschließlich auf das freie Spiel zu verlassen, führt langfristig zu ungünstigen Schlagtechniken und eingeschränkter taktischer Kreativität.

Trainer sind deshalb gefordert und benötigen dementsprechend auch das Fachwissen um die effektiven Ansätze aus dem impliziten Lernen. Dazu verweisen die Autoren auf „deliberate play“, in dem durch Einschränkungen (constraints) neue Aufgabenstellungen gesetzt werden, die zu impliziten Veränderungen in der Technik und im Spiel führen. Also ohne Technikerklärungen durch den Trainer. Obige Grafik zeigt Beispiele von möglichen Interventionen (constraints), die zu einer Verbesserung der Beinarbeit und Stellung beim Aufschlag führen sollen.

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